Gratis uitproberenZonder verplichtingen
Party popper
Stap nu over met 50% korting. Bekijk meer!
Stap nu over met 50% korting!
Betaalwijze bepalen voor je facturen

Betaalwijze bepalen voor je facturen

Met e‑Boekhouden.nl bepaal je eenvoudig hoe je klanten jouw facturen betalen. Kies zelf of je een betaallink via iDEAL, een automatische incasso, een QR-code of een gewone overschrijving wilt gebruiken. Zo geef je klanten een betaalmethode die bij hen (én bij jou) past.

Deze functie zit in de volgende pakketten:

Ondernemers:

  • ZZP Pakket
  • Factureren
  • Standaard + Factureren

Verenigingen/stichtingen:

  • Ledenadministratie
  • Boekhouden + Ledenadministratie

Accountants:

  • Factureren

Waarom zou je zelf de betaalwijze bepalen?

Iedere klant heeft een eigen voorkeur als het om betalen gaat. De een klikt het liefst meteen op een betaallink, de ander vertrouwt liever op een incasso.

Wanneer je zelf de betaalwijze bepaalt:

  • Maak je betalen zo eenvoudig mogelijk voor je klant;
  • Vergroot je de kans dat ze facturen sneller betalen;
  • Houd je grip op je cashflow en voorkom je vertraging;
  • Pas je de betaalmethode aan per klant of per factuur.

Kortom: Je creëert meer flexibiliteit en gemak voor jezelf én je klant.

Welke betaalmethodes kun je instellen via e‑Boekhouden.nl?

IDEAL of betaallink

Klanten betalen direct online via hun eigen bank.

Automatische incasso

Je schrijft zelf bedragen af van de rekening van je klant. Dit is handig voor terugkerende betalingen.

QR-code

Klanten van Bunq, ING en Knab mobiel bankieren app kunnen deze scannen en ermee betalen.

Overschrijving

Voeg je eigen betaalinstructies toe, zodat klanten zelf het bedrag overmaken.

Probeer nú gratis uit!

Wil jij ook boekhouden en factureren op een manier die jij begrijpt? Ervaar zelf het gemak van ons boekhoudprogramma en probeer e‑Boekhouden.nl gratis en vrijblijvend uit.

Gratis uitproberenZonder verplichtingen

In de praktijk: zo werkt het in jouw administratie

Bij e‑Boekhouden.nl kies je zelf per klant of factuur de betaalmethode die het beste past. En natuurlijk wordt alles netjes verwerkt in je administratie. Hieronder een paar praktijkvoorbeelden, zodat je ziet hoe verschillende soorten gebruikers dit in hun administratie kunnen toepassen:

Verenigingen en stichtingen

Incasseer contributie automatisch via een SEPA-incasso.

Freelancers en zzp’ers

Voeg een iDEAL-betaallink toe aan je factuur en zie betalingen razendsnel binnenkomen.

Webshops

Combineer betaallinks met automatische verwerking in je boekhouding.

Bedrijven met veel vaste klanten

Gebruik SEPA-incasso om meerdere betalingen in één keer te innen.

Veelgestelde vragen over het bepalen van je betaalwijze

Kan ik meerdere betaalopties tegelijk aanbieden aan mijn klant?

Ja, dat kan. Via onze koppelingen met payment service providers bied je meerdere betaalopties aan.

Hoe koppel ik iDEAL of incasso aan mijn facturen?

Je koppelt eenvoudig een payment service provider of je stelt automatische incasso in. De kosten hangen af van de provider die je kiest.

Zijn er extra kosten verbonden aan het gebruik van iDEAL of incasso?

Binnen e‑Boekhouden.nl betaal je geen extra kosten. Voor iDEAL en incasso betaal je meestal een klein bedrag per transactie aan de externe provider.

Wat heb ik nodig om automatische incasso te gebruiken?

Je hebt een incassomachtiging van je klant nodig en een zakelijke rekening. Daarna stel je het eenvoudig in binnen automatische incasso.

Kan ik betaalinstructies aanpassen per factuur?

Ja, je bepaalt per factuur welke betaalmethode je gebruikt en je kunt eigen instructies toevoegen.

Is het mogelijk om betaallinks automatisch toe te voegen aan facturen?

Ja, dit voeg je toe aan de factuursjabloon. Daarna worden betaallinks automatisch toegevoegd.

Heb ik een externe betaalprovider nodig, zoals Mollie of Rabobank?

Voor iDEAL en betaallinks wel, voor automatische incasso niet.

Hoe weet ik of een factuur is betaald? En wordt dit automatisch verwerkt?

Via onze bankkoppeling worden betalingen automatisch ingelezen en gekoppeld aan je facturen. Zo heb je altijd direct inzicht in betaalde en openstaande facturen.

Nog hulp nodig?

Stel je vraag aan Thom en zijn collega's. Ze staan je graag te woord.

GRATIS voor starters!

Claim nu
15 maanden gratis

Actie