Ondernemingsplan maken
Ontwikkel een effectief ondernemingsplan voor je nieuwe bedrijfsidee.
Lees artikel
Ons boekhoudprogramma is geschikt voor elke rechtsvorm en voor elk type ondernemer. We begrijpen dat je behoefte hebt aan software met slimme automatisering, koppelingen en personeelsadministratie. Dit maakt het verschil:
Home > Online boekhouden voor ondernemers > Boekhoudprogramma voor mkb
Als ondernemer wil je je vooral bezighouden met waar je goed in bent: je klanten helpen en tevredenstellen. Maar als (startend) ondernemer met een mkb komt er veel meer op je af. Je hebt het druk. Je hebt te maken met klanten, personeel en regelgeving van de Belastingdienst en de Kamer van Koophandel (KVK). We hebben daarom een aantal belangrijke zaken voor je op een rijtje gezet:
Met personeel in dienst betaal je loonheffingen en sociale premies. Zorg ervoor dat je de loonadministratiesoftware koppelt met je boekhouding.
Met personeel in dienst registreer je je mkb als werkgever bij de Belastingdienst. Aan de KVK geef je door hoeveel personeel je in dienst hebt.
Zorg ervoor dat je altijd op tijd je btw‑aangifte doet om boetes te voorkomen. De meeste ondernemingen doen per kwartaal btw‑aangifte. Dit vereist een overzichtelijke administratie van alle btw-verplichtingen en -teruggaven.
De basisgegevens van je administratie van je onderneming moet je minimaal 7 jaar bewaren. Dat is wettelijk vastgelegd.
Dit is een automatische procentuele aftrek op je winst (na ondernemersaftrek). Dit verlaagt zo je belastbare inkomen. Dit belastingvoordeel geldt voor ondernemers met winst uit onderneming, ook zonder urencriterium.
De KOR geldt voor ondernemingen waarvan de jaaromzet (exclusief btw) in het lopende en vorige jaar max. €20.000,00 is.
Werk je minimaal 1.225 uur per jaar aan je bedrijf, dan kom je in aanmerking voor belastingvoordeel (starters- en zelfstandigenaftrek). Het urencriterium loopt over een kalenderjaar, van januari tot en met december.
In één oogopslag heb je inzicht in al je cijfers. Wel zo handig bij het nemen van belangrijke bedrijfsbeslissingen.
Dit zorgt niet alleen voor een consistente en professionele stijl, het scheelt bovendien tijd doordat je het sjabloon opslaat en opnieuw gebruikt.
Je houdt alle gemaakte uren en kilometers van jezelf en medewerkers centraal op 1 punt en factureert deze meteen door naar je klant.
Onze koppelingen met de meeste grote banken, webshops, kassasystemen en betaalproviders zorgen voor minder handmatig invoerwerk en voorkomen daarmee fouten en besparen je veel tijd.
Of je nu 2 of 250 man personeel in dienst hebt, geen probleem! Je administratie groeit mee, inclusief je urenregistratie, loonjournaalposten en meer.
We hanteren al jaren dezelfde scherpe prijzen. Geen onverwachte verhogingen of kleine lettertjes. Waarom? Omdat we geloven in transparantie en budgetteren zonder verrassingen.
Heb je meerdere projecten tegelijk lopen of heb je een tweede (of misschien wel derde of vierde) bedrijf dan beheer je deze allemaal in 1 account.
Ons Support Center is bereikbaar op werkdagen van 9.00 tot 17.00 uur via telefoon, WhatsApp, e-mail en chat. Bovendien zijn er handleidingen, artikelen, online webinars en instructievideo's beschikbaar om je op weg te helpen.
Met onze boekhoudsoftware heb je altijd en overal inzicht in al je cijfers en weet je meteen hoe je ervoor staat.
Met dit persoonlijke financiële dashboard dashboard binnen e‑Boekhouden.nl zie je meteen hoe je mkb er financieel voorstaat. Dat is handig wanneer je wilt investeren in nieuwe technologie bijvoorbeeld of je wilt een extra werknemer in dienst nemen. In één oogopslag heb je inzicht in je belangrijkste cijfers en neem je weloverwogen bedrijfsbeslissingen.
Bij e‑Boekhouden.nl maak je voor abonnementen slechts één keer de klant- en abonnementsgegevens aan. Je genereert zo automatisch periodieke facturen voor al je klanten. Zo bespaar je tijd én voorkom je fouten bij terugkerende facturatie.
Onze slimme software vult je aangifte automatisch voor je in aan de hand van je ingevoerde administratie. Alle bedragen staan dan al in de juiste rubriek ingevuld op je btw‑aangifte. Je verstuurt het vervolgens met 1 druk op de knop naar de Belastingdienst. Je krijgt een ontvangstbevestiging van de Belastingdienst per e-mail. Moet je btw betalen? Dan betaal je dit eenvoudig en direct met iDeal.
Onze vele automatische koppelingen maken je administratie een stuk eenvoudiger, schelen enorm veel tijd en voorkomen onnodige fouten. We hebben koppelingen met o.a.:
Je ontvangt dagelijks betalingen van klanten via je zakelijke rekening bij ING. Dankzij de bankkoppeling worden deze transacties automatisch ingelezen in je boekhouding. Je hoeft dus niet meer handmatig bankafschriften te downloaden en uploaden.
Je verkoopt producten via je WooCommerce-webshop. Elke bestelling wordt automatisch als verkoopfactuur geboekt in je administratie, inclusief btw, verzendkosten en klantgegevens. Hierdoor hoef je niet handmatig verkoopregels over te nemen en is je omzet direct inzichtelijk, per product of klant.
Je hebt een fysieke winkel met een kassasysteem van Lightspeed en gebruikt Mollie als betaalprovider. Alle kassaverkopen worden dagelijks automatisch geboekt in je boekhouding, inclusief pin-, contant- en cadeaubonbetalingen. Ook de uitbetalingen van Mollie worden automatisch verwerkt, inclusief de af te dragen transactiekosten. Dit voorkomt verschillen tussen je kassabon en je administratie.
Je gebruikt Loket.nl voor de loonadministratie van je personeel. Elke maand wordt de loonjournaalpost automatisch doorgezet naar je boekhouding. Zo hoef je niet zelf de bruto-/nettolonen, loonheffing of werkgeverslasten te boeken. Dat gebeurt allemaal automatisch en foutloos.
Met deze functie verwerk je snel en eenvoudig je bonnen en facturen. Je uploadt een inkoopfactuur via e-mail of onze app, en ons intuïtieve systeem herkent automatisch de belangrijkste gegevens zoals datum, bedrag en btw. Vervolgens wordt er een boekingsvoorstel klaargezet, dat je zelf nog controleert en handmatig opslaat. Bonnen upload je eenvoudig in je digitale archief, maar deze worden niet automatisch herkend.
Met onze boekhoudsoftware registreer je gemaakte uren en kilometers van jezelf en je werknemers eenvoudig en overzichtelijk in onze urenmodule. Of je nu 2 of 50 werknemers hebt, je maakt kosteloos extra gebruikers aan. Je voert gemaakte uren en kilometers online of via onze app in. Ideaal als jij aan het urencriterium van de Belastingdienst moet voldoen (1.225 uur per jaar).
Lees meer over uren- en kilometerregistratie
Altijd en overal toegang tot je boekhouding? Dat kan met onze mobiele app. Hiermee beheer je eenvoudig altijd en overal je financiële gegevens en houd je gemaakte uren of kilometers van jezelf en medewerkers overzichtelijk bij. Scan en upload bonnen en facturen naar je digitale archief via je mobiel.
Wij kunnen je vertellen hoe eenvoudig en praktisch onze pakketten zijn, maar wie beter dan onze gebruikers zelf aan het woord te laten? Zij weten als geen ander wat er komt kijken bij ondernemen, een overzichtelijke administratie bijhouden en het belang van een deskundig Support Center.
"Boekhouding vanuit de webshop loopt voor mij volledig geautomatiseerd. Zo houd ik tijd over om te doen waar ik goed in ben"
"Het programma e‑Boekhouden.nl herkent de gegevens op de factuur en doet automatisch een boekingsvoorstel. Handig!"
"e‑Boekhouden.nl stelt mij als ondernemer in de gelegenheid om mijn eigen boekhouding te voeren zonder boekhoudkennis"
"Door de jaren heen heeft e‑Boekhouden.nl zich als betrouwbaar en volwaardig boekhoudpakket bewezen."
"Het allerhandigst aan e‑Boekhouden.nl vind ik de nieuwsbriefgroepen. Met één druk op de knop breng ik groepen cursisten op de hoogte wanneer er bijvoorbeeld een cursus Spaans niet doorgaat."
"e‑Boekhouden.nl heeft in de loop der jaren veel meer gadgets erbij gekregen. En dan zie je dus dat je samen met e‑Boekhouden.nl groeit."
Onze prijzen zijn al jarenlang hetzelfde. Waarom? Omdat wij vinden dat kwaliteit betaalbaar moet zijn én omdat we onze pakketten toegankelijk willen houden voor iedere ondernemer. We denken en groeien graag met je mee.
Speciaal voor startende ondernemers bieden we de eerste 15 maanden (vanaf het begin van je inschrijving bij de KVK) van je onderneming e‑Boekhouden.nl gratis aan. Zo kun je volledig kennismaken ons programma.
4,98
per
maand
Incl. facturen en offertes
7,25
per
maand
Excl. facturen en offertes
12,00
per
maand
Incl. facturen en offertes
Let op: We hebben op dit moment twee acties:
Deze acties zijn niet met elkaar te combineren.
Voor de meeste mkb-bedrijven is het Standaardpakket van e‑Boekhouden.nl doorgaans de beste keuze. Dit pakket is speciaal ontworpen voor ondernemers die onbeperkt willen boekhouden. Het biedt een ongelimiteerd aantal boekingen, relatiebeheer, complete overzichten en een digitaal archief. Wil je ook onbeperkt factureren en een voorraadadministratie bijhouden bijvoorbeeld, dan is ons Standaard + Factureren pakket (24,00 per maand) een betere optie. Onbeperkt boekhouden start al vanaf 14,50 per maand.
Belangrijk: je mkb-boekhoudsofwarekeuze hangt sterk af van de grootte van je mkb-bedrijf (micro, klein of middelgroot) en daarmee van de behoeften en de complexiteit van je mkb-administratie.
Twijfel je bij je pakketkeuze? Ons deskundige Sales Team helpt je graag verder.
Er zijn in Nederland ruim 400.000 mkb-bedrijven en dat aantal groeit elk jaar gestaag. Ben je ook net gestart met een eigen zaak en val je onder het mkb? Of ben je al een tijdje bezig? Dan komt er best wat informatie op je af. Welke rechtsvorm past het beste bij je onderneming? Moet je nu wel of niet btw afdragen? Wat is de beste manier om je administratie bij te houden? Hoe lang is de bewaarplicht van al je belangrijke documenten? Op onderstaande pagina's delen we al deze inspirerende en praktische informatie én slimme tips.
Is e‑Boekhouden.nl geschikt voor bedrijven met personeel? |
|||
|
Jazeker. Je kunt loonjournaalposten automatisch boeken, bijvoorbeeld via een koppeling met je salarisadministratiepakket (zoals Loket.nl, Nmbrs of Employes). Alle loonkosten, inhoudingen en reserveringen worden netjes verwerkt in je boekhouding. Combineer e‑Boekhouden.nl met een salarissoftware die een koppeling aanbiedt. Zo houd je de loonverwerking gescheiden maar goed geïntegreerd. |
|||
Is e‑Boekhouden.nl geschikt voor elk type mkb-bedrijf? |
|||
|
Ja. De pakketten van e‑Boekhouden.nl zijn geschikt voor elke rechtsvorm en voor iedere soort ondernemer.
Inclusief zzp'ers en freelancers.
|
|||
Vallen zzp'ers ook onder het mkb? |
|||
|
Nee. Volgens de definitie van de Europese Commissie maken zzp'ers geen deel uit van het mkb. Je hebt
namelijk mensen in dienst nodig om hieronder te vallen. Zoals de naam al aangeeft, is dat niet het
geval bij een zelfstandige zonder personeel (zzp).
|
|||
Hoeveel administraties kan ik aanmaken in één account? |
|||
|
e‑Boekhouden.nl raadt aan om per administratie één account aan te maken.
|
|||
Kan ik meerdere medewerkers toegang geven tot het programma? |
|||
|
Ja. Je kunt onbeperkt en gratis gebruikers toevoegen. Alle gebruikers kunnen tegelijk ingelogd zijn.
|
|||
Kan mijn accountant of boekhouder meekijken in mijn administratie? |
|||
|
Ja. Je kunt eenvoudig en gratis je administratie koppelen met een administratiekantoor, accountant of boekhouder. Wil je hulp of advies van een accountant of boekhouder? Op onze accountantslijst staan uitsluitend accountants en boekhouders vermeld die actief werken met e‑Boekhouden.nl. |
|||
Is e‑Boekhouden.nl makkelijk in gebruik? |
|||
|
Ja, we staan bekend als makkelijk in gebruik, vooral voor eenmanszaken en startende ondernemers. Je
hebt geen boekhoudkundige kennis nodig om te starten met onze software. De overzichtelijke interface
en het persoonlijk dashboard zijn logisch opgebouwd en tonen duidelijke menu's en knoppen. Bovendien
zijn er handleidingen, artikelen, online webinars en instructievideo's beschikbaar om je op weg te helpen. Hulp
nodig? Ons Support Center is bereikbaar op werkdagen van 9.00 tot 17.00 uur via
telefoon, WhatsApp, e-mail en chat.
|
|||
Worden mijn gegevens veilig opgeslagen? |
|||
|
Absoluut. De servers van e‑Boekhouden.nl zijn uitstekend beveiligd. Deze worden dagelijks geback-upt
en zijn altijd up-to-date. Onze servers staan op verschillende locaties in Nederland.
|
|||
Is er een gratis proefperiode? |
|||
|
Jazeker. Je probeert e‑Boekhouden.nl 14 dagen gratis en vrijblijvend uit. Startende ondernemers
gebruiken e‑Boekhouden.nl zelfs 15 maanden helemaal gratis (vanaf het moment van inschrijving bij de
KVK). Aan het einde van de proefperiode bepaal je zelf of je wilt verlengen.
|
|||
Of je nu net gestart bent of al jaren onderneemt: met e‑Boekhouden.nl houd je eenvoudig grip op je financiën.
Stel je vraag aan Thom en zijn collega's. Ze staan je graag te woord.
Wil jij ook boekhouden en factureren op een manier die jij begrijpt? Ervaar zelf het gemak van ons boekhoudprogramma en probeer e‑Boekhouden.nl gratis en vrijblijvend uit.
Gratis uitproberenZonder verplichtingenActie