Gratis uitproberenZonder verplichtingen

De gebruikerservaring van Groenbezorgen

e‑Boekhouden.nl in de praktijk.

In de serie ‘e‑Boekhouden.nl in de praktijk’ maak je kennis met trouwe e‑Boekhouden.nl gebruikers.

De tweelingbroers Alofs zijn een onafscheidelijk sterk duo, dat merkten ze vroeger al. Tegenwoordig staan Ruud Alofs en Thijs Alofs aan het stuur van een groeiend fietskoeriersbedrijf. Groenbezorgen is al vier jaar hard op weg naar een groenere toekomst. Ontdek welke rol e‑Boekhouden.nl speelt in deze jonge onderneming.

“Met de urenregistratie van e‑Boekhouden.nl vullen mijn koeriers zelf de uren in met hun eigen inloggegevens”

Schuine lijn

Maak kennis met Groenbezorgen

“Is Uden wel klaar voor een duurzaam fietskoeriersbedrijf?” Dat vroeg Ruud zich in 2016 af. Toch besloot hij zijn hart te volgen en te doen wat hem écht gelukkig maakt. Hij startte in 2018 vanuit zijn schuurtje een eigen onderneming onder de naam Groenbezorgen. Dagelijks bracht hij door weer en wind pakketjes rond op de fiets. Zijn tweelingbroer Thijs sloot al snel bij hem aan. Eerst parttime, maar toen het bedrijf sterk groeide ging hij over naar fulltime. “De eerste jaren waren spannend, want iedereen heeft een mening over je onderneming”, zegt Thijs. Maar twijfels had Thijs nooit. “Ruud is mijn grootste inspiratiebron. We zijn altijd beste vrienden geweest en vanaf dag 1 was ik al betrokken bij Groenbezorgen.”

Groenbezorgen is een fietskoeriersbedrijf in Uden. Met een team van 28 mannen en vrouwen uit verschillende leeftijdscategorieën bezorgt het bedrijf op een duurzame manier uitgaande pakketten, post en medicatie. In 2021 heeft Groenbezorgen 50.000 autostops bespaard. In 2022 ligt deze besparing al op 90.000 autostops. “De impact is enorm”, zegt Ruud. Het koeriersbedrijf onderscheidt zich niet alleen door de duurzaamheidsfactor, ook het persoonlijke contact staat centraal. De fietskoeriers hebben tijd om een praatje te maken en ze zijn al helemaal onderdeel van het straatbeeld in Uden en omstreken. Ruud en Thijs zijn daarom ook ontzettend trots op hun groene peloton. “Zonder ons team stonden wij hier nu niet.”

Groenbezorgen
Schuine lijnen

Groenbezorgen en e‑Boekhouden.nl

“De eerste jaren deed ik mijn boekhouding met Excel, zoals veel startende ondernemers beginnen” vertelt Ruud. Al snel kreeg het bedrijf meer behoefte aan het automatiseren van processen en het efficiënt inrichten van bedrijfsprocessen. Groenbezorgen kwam bij e‑Boekhouden.nl uit. Het boekhoudpakket past perfect bij startende ondernemers volgens Thijs. “We waren op zoek naar een professioneel boekhoudprogramma. e‑Boekhouden.nl geeft startende ondernemers een zetje in de rug. Alles wordt uitgelegd en er is veel aandacht aan het programma besteed, zo kon zelfs ik als leek de boekhouding doen.”

Thijs heeft een goede boekhoudtip voor alle ondernemers. “Ga het gewoon doen”, zegt hij krachtig. De boekhouding lijkt vaak spannend en moeilijk, maar dat hoeft helemaal niet het geval te zijn. “Vraag desnoods om hulp bij de helpdesk van e‑Boekhouden.nl. Zij zijn gemakkelijk bereikbaar en altijd bereid om je te helpen via mail of telefoon. e‑Boekhouden.nl heeft telkens een oplossing voor mij”, vertelt Thijs. Zo groeit uiteindelijk het vertrouwen in je bedrijf, jezelf en het doen van je boekhouding.

Groenbezorgen
Groenbezorgen

Mijn koeriers vullen zelf de uren in met hun eigen inloggegevens

Met 28 fietskoeriers is het belangrijk dat alles goed op elkaar wordt afgestemd en bijgehouden. “Ik maak binnen e‑Boekhouden.nl veel gebruik van de urenregistratie. Hiermee vullen mijn koeriers zelf hun uren in met hun eigen inloggegevens. Wanneer zij de uren hebben geregistreerd, hoef ik het alleen nog te controleren. Het werkt ideaal en overzichtelijk”, vertelt Ruud vrolijk.

“Met e‑Boekhouden.nl kunnen we onze urenregistratie digitaal doen in plaats van op papier. Want waarom zouden we iets drie keer handmatig aanpassen als het ook in één keer digitaal en geautomatiseerd kan?” Door deze grote efficiëntieslag hebben de broers nu rust en kunnen ze hun personeel op een doeltreffende manier in plannen. “Er zijn weinig mensen op kantoor omdat alles automatisch gaat. Zo kunnen we zoveel mogelijk mensen op de fiets hebben en daarin doet iedereen zijn of haar eigen ding. Wij zijn ontzettend trots op ons team.”

Bekijk alle functies

Probeer nú gratis uit!

Geïnspireerd door het succesverhaal van Groenbezorgen? Als startende ondernemer geef jij een krachtige boost aan je onderneming door te kiezen voor een professioneel boekhoudpakket. Dat hoeft helemaal niet duur te zijn. Sterker nog, bij ons krijg je als starter de eerste 15 maanden gratis! Dit is 100% gratis en vrijblijvend.

Claim nu
15 maanden gratis

Lees meer